tirsdag

Tilda bursdagskort, og spm. ang. akvarell og distress.




 Inni Kortet;
 Baksiden

 

Så er det slik at jeg søkkplages med å få skjoller i malinga, spesiellt i ansiktet. Lurer på hva jeg gjør galt. Har prøvd med bare tatered rose, tatered rose + antique line, og tatered rose + vintage photo. Blir missfornøyd med allt. Hva bruker dere i ansiktet, og hvilket papir bruker dere ?
Maler med distress ink refill.

Har tidligerer brukt Alf Bjerce
Men nå har jeg kjøpt disse, og skal prøve det. Noen med erfaring ?

9 kommentarer:

  1. Nydelig kort da.
    Jeg får heller ikke til fargeleggingen med Distress og har prøvd meg fram med andre ting som akvarellblyanter og promarker.
    Promarker på akvarellpapir er ikke det beste. Der er det visst best med glatte ark.
    Jeg synes foressten dette fjeset ble bra.....

    SvarSlett
  2. Så flott kort da...er nok en som blir glad her =)
    Ang. akvarell papir, så bruker jeg den Canson Montval typen du har skaffet...synes den er helt suveren...jeg bruker 200g papiret og synes det er mer enn tykt nok.
    Tror den i midten også skal være ok, men har ikke prøvd den selv...

    Lykke til med papirtestingen ;)

    Klem Plundis

    SvarSlett
  3. Beautiful Marielle! Simple lovely work!!!
    anaRy

    SvarSlett
  4. Glemte å si at til ansikt bruker jeg Tea Dye og så litt Tattered Rose oppå for å få litt rosaskjær i huden... Synes det blir fint... En annen kombinasjon er Tea Dye og Vintage Photo, men da synes jeg det blir litt for brunt igjen...

    SvarSlett
  5. Jeg kan nok ikke hjelpe deg med strevet, men jeg kan ihvertfall skryte av deg. Du lager så mange flotte detaljer at det er en fryd å se.

    Håper noen bloggere kan hjelpe deg, slik at du får det til som du vil.

    Klem

    SvarSlett
  6. Nydelig kort Marielle:-) Nu e ikke æ den beste til fargelegging men etter at æ slutta å bruke refillen til Distress Ink og gikk over til puta så gikk alt så mye lettere:-)) Er storfornøyd med putene. Bruker bare av det papiret som heter Canson Montval 200 g. Det er lettere å klippe i enn akvarel som jeg brukte tidligere. Har du spurt Margrethe? Ho kan masse.

    SvarSlett
  7. Gorgeous card, Marielle ! Hugs,Yone

    SvarSlett
  8. Halloen
    Et tips kan vær å fukte motivet før du bynn med farge..
    Prøv det,kanskje du ikke får skjolder mere..

    Flott kort forresten:-)
    -Helle

    SvarSlett
  9. Ser du har fått mange svar her. :)
    Jeg bruker også Canson Montval-arkene 200g, og distress refill. Til ansiktet bruker jeg antique linnen, tattered rose og tea dye. Jeg vet ikke hvilken pensel du bruker, men jeg droppet vannpenselen jeg fikk prakket på meg da jeg begynte med distress, og gikk over til vanlig pensel.

    Jeg skyller og tørker penselen ofte slik at jeg har litt mer kontroll på vannmengde og fargemengde. :)

    Har hentet tips herfra:
    Camilla: http://cstoen.blogspot.com/2009/03/fargelegging-med-distress-en-liten.html
    Aija: http://stampartic.blogspot.com/2009/10/distress-tutorial-by-aija.html

    Mulig du allerede har kikket på dem fra før. :)
    Godt mulig du allerede har funnet ut noe som funker for deg, og jeg skriver her av ingen nytte. :P

    Uansett - jeg synes du absolutt får til fargeleggingen! Nydelige kort du lager! :)

    SvarSlett

Thank you for your comment, i really appreciate all comments <3

Tusen takk for din kommentar, setter UTROLIG stor pris på alle kommentarer. <3