mandag

Mixed media canvas - tut - Norway


Utstyrsliste: 

- Lerret
- Metallpynt
- Art medium eller Decoupage lim
- Gesso
- Hvit akrylmaling
- Osteklut 
- Pensel 
- Glimmermist 
- Dylusions Ink Spray
- Ønsket motiv/bilde


Først begynner jeg med å lete fram ønsket lerret for mitt prosjekt. Deretter starter jeg med å smøre hele lerretet inn i decoupage lim (du kan også bruke art medium), for så å dekke det helt med osteklut. 

Vær oppmerksom på at noen lerret er grunnet med gesso, og andre ikke. Det kan være greit å grunne med gesso på lerret som er ubehandlet, da tåler det mer fuktighet. 


Når hele lerretet er dekket med osteklut og tørket tar jeg å dekker hele lerretet med hvit akrylmaling og lager litt struktur i malingen med fingrene, bruk GJERNE hansker til dette. Husk å la alt tørke godt


Så dekker jeg hele lerretet med ønsket pynt og plasserer bildet der jeg vil ha det. Mal ett par strøk med gesso over det hele, når pynten er ferdig limt på. Husk å la alt tørke godt.


Om ønskelig kan bildet etterpå sprayes med Dylusions eller andre sprayfarger. 
Glimmermist er veldig fint og bruke, da det gir fin skimmer og duse farger. 



Utstyr: 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thank you for your comment, i really appreciate all comments <3

Tusen takk for din kommentar, setter UTROLIG stor pris på alle kommentarer. <3